Deurne gaat digitaal
In het najaar wordt de driemaandelijkse seizoensbrochure van het district Deurne vervangen door een maandelijkse digitale nieuwsbrief.
District Deurne bundelt al meer dan 13 jaar informatie in een driemaandelijkse seizoensbrochure. Daar gaat nu verandering in komen. Na onderzoek door het onafhankelijk bureau Profacts bij 500 respondenten bleek dat de online kanalen van het district (website, Facebook, Instagram) samen bijna 7 op de 10 Deurnenaren bereiken. Concrete informatie over diensten en bestuur zoeken de inwoners via officiële kanalen (website, brochure, telefoon). Uit het onderzoek bleek ook dat de seizoensbrochure een hoog bereik heeft. Bovendien ging het onderzoeksbureau dieper in op de verwachtingen rond toekomstige communicatie. In 2021 gebruikte 90% van de respondenten wekelijks en 75% dagelijks het internet. Ook bij oudere leeftijdsgroepen zijn smartphones intussen ingeburgerd.
De afgelopen jaren bleek eveneens dat papieren communicatie steeds vaker achterhaalde informatie bevat. Het district hoopt nu door het afbouwen van drukwerk en papieren communicatie het milieu te ontlasten en zal het vrijgekomen budget elders investeren. Communicatie op maat van een wijk of straat, bv. rond wegenwerken, blijft via papieren infobrieven verlopen.
Deurnenaren die de nieuwsbrief willen ontvangen, kunnen dit via http://www.deurne.be/ Voor de eerste 500 inschrijvingen op de nieuwsbrief plant het district vijf bomen. Voor elke extra 500 inschrijvingen komt daar nog een boom bij.
Recente reacties