Leerlingen Elektromechanica maken eindwerk in virtuele omgeving
De GO! Spectrumschool is gisteren gestart voor alle leerlingen die het risico lopen niet de nodige doelstellingen te behalen om te kunnen slagen.
De leerlingen worden onderverdeeld in 2 bubbels. In bubbel A zitten leerlingen die nog extra inspanningen moeten leveren om hun doelstellingen te behalen. Zij krijgen vanaf gisteren naast afstandsonderwijs extra begeleiding op school. In bubbel B zitten leerlingen die de doelstellingen behalen. Zij beginnen vanaf 2 juni. Directeur Christine Hannes geeft meer uitleg: “Door ons doelgerichte en puntenloos evaluatiesysteem weten we per leerling perfect hoe ver ze staan in hun traject.” Het eindwerk voor de laatstejaars blijft echter een essentieel deel van het traject. Directeur Hannes: “Daarom dat we samen met bedrijven naar oplossingen zoeken om dit ook vanop afstand op een degelijke manier te kunnen doen.”
Elektromechanica is een opleiding waarin automatisatie van productiemachines centraal staat. De lessen gaan normaal door in een praktijkatelier met verkleinde versies van productiemachines. De leerlingen leren ze computergestuurd automatisch te laten functioneren. De laatstejaars maakten ook hun eindwerk in dit atelier. Omdat dit nu onmogelijk is, zorgde leerkracht Mohamed Al Farisi voor een virtueel lab waarin alles kan worden toegepast zoals het op school zou gebeuren. “De leerlingen werken van thuis uit samen aan het programmeren en configureren van een productieproces. Deze worden in een simulator ingegeven.”, legt Al Farisi uit. De presentatie van het eindwerk wordt zo vanop afstand mogelijk.
Recente reacties