Een nieuw logo en huisstijl voor AZ Monica
AZ Monica had gisteravond een personeelsfeest. De feestende medewerkers kregen in primeur de nieuwe huisstijl te zien.
De voorbije twaalf jaar is AZ Monica sterk veranderd. Aansluitend op de vernieuwde strategie sinds 2018 – waarbij campus Deurne naar acute campus en campus Antwerpen naar focused clinics evolueert – zal AZ Monica een volledige rebranding doorvoeren. Daarbij zijn het logo en de huisstijl geherformuleerd. In het nieuwe logo wordt de M van Monica weergegeven in een eigentijdse kleur. “Belangrijk is dat de kernwaarden van ons ziekenhuis vertegenwoordigd blijven: Samen op een respectvolle en vriendelijke manier toegankelijke kwaliteitsgeneeskunde en -zorg aanbieden.” aldus Geert Smits, afgevaardigd bestuurder van AZ Monica.
De voorbije jaren werd campus Deurne uitgebouwd als hét referentieziekenhuis voor de regio Antwerpen Oost (Deurne, Borgerhout, Borsbeek, Wommelgem, …). De bouw van een nieuwe ziekenhuisvleugel tegen 2023 is broodnodig om de stijgende activiteit te kunnen blijven waarmaken. Communicatieverantwoordelijke Lieve Dierickx staaft die bewering met enkele cijfers: “Het aantal spoedgevallen steeg in 2019 in vergelijking met 2018 met 5% tot 38.681, er waren meer dan 20.000 meerdaagse ziekenhuisopnames, 40.000 dagopnames en 265.648 consultaties per jaar. AZ Monica is een ziekenhuis dat groeit.”
Met een stijgend aantal spoedgevallen in 2019 steeg het aantal t.o.v. De voorbije jaren werd campus Deurne uitgebouwd als hét referentieziekenhuis voor de regio AntwerpenOost Deurne, Borgerhout, Borsbeek, Wommelgem, …. De bouw van een nieuwe ziekenhuisvleugel tegen 2023 is broodnodig om de stijgende activiteit te kunnen blijven waarmaken.